رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز:

فرصت و تهدید؛ دو بعد متقابل حرفه معلمی زبان معلم همانقدر که هدایتگر است می تواند گمراه کننده باشد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۳ کد : ۲۵۰۵ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۱۴
دکتر محمدحسن برهانی فر در مراسم گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه آزاد اسلامی، بر اهمیت نقش معلمان و استادان در هدایت یا گمراهی جامعه تاکید کرد.

                                                                  

   

   رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج که در مراسم گرامیداشت روز معلم سخن می گفت، ضمن تبریک این مناسبت با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: «از آنجایی که معلمی را شغل انبیا خوانده اند، جایگاهی که برای معلمان در جامعه اسلامی در نظر گرفته شده است یکی از بزرگترین جایگاه هایی است که برای یک حرفه یا مسند می‌توان متصور شد.»

    وی در خصوص اهمیت ویژه نقش معلم در اسلام به یکی از  آیات شریفه قرآن اشاره و تصریح کرد: «در اهمیت شغل استادی و معلمی همین بس که خداوند متعال نیز در قرآن با بیانی ظریف خود را معلم نامیده است.»

    دکتر برهانی فر اظهار داشت: «هر شغل مهمی که تاثیرگذار باشد همزمان دارای خطرات و مسئولیت های فراوانی است و معلمی نیز از این مقوله جدا نبوده و علاوه بر داشتن فرصت های فراوان، سرشار از مسئولیت، خطر و تهدید است.»

 

     رئیس واحد کرج در ادامه با تاکید بر این امر که زبان معلم همانقدر که هدایتگر و روشنگر است می تواند گمراه کننده نیز باشد؛ ادامه داد: «پیامبر اکرم(ص) در دعایی از اینکه خود گمراه شود و یا کسی را گمراه سازد به خداوند متعال پناه می برده است.»

   وی افزود: «در توصیه های دینی آمده است هرکار مهمی از جمله تدریس و آموزش را با ذکر نام و حمد خداوند آغاز کنید و پیش از همه اینها به خداوند متعال پناه ببرید.»

   دکتر برهانی فر در پایان سخنانش ضمن تقدیر از همدلی و همراهی استادان و مسئولین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ابراز امیدواری کرد با همین همدلی و تفکر، مسیر دانشگاه ها به گونه ای طی شود که رضای خداوند را نیز به همراه داشته باشد.

در پایان این مراسم از جمعی از استادان برگزیده علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و آموزشکده سمای کرج با لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

                                                     روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج